2018. május 12-én a Jézus Szíve jezsuita templomban dr. Erdő Péter bíboros prímás diakónussá szentel.
Részletek: Virrasztás (fb), Meghívó (fb)

Erre a napra nem mondhatjuk, hogy fárasztó volt.

Miután valamikor felkeltünk, reggeliztünk és a nép elment Gyilkos-tavat nézni. Szép komótosan körbe sétálták, miközben én a tábort vigyáztam. Bácsink meg is jelent, és kedvesen el beszélgettem vele. Elég közvetlen emberke volt, kivette a kezünkbõl a könyvet is, hogy megnézze mi jó. Délután aztán kártyáztunk meg ettünk. (Vásároltunk is, de arra fele magasabbak az árak mint itthon.) Kedves pihenõ nap volt ez is, de volt mit kipihennünk. Közben megint kártyáztunk, és félkarú bácsink is beállt makaózni, és römizni.

Cimkék:

Fáradtak voltunk már reggel is, és éhesek.

És lõn este és reggel, a hetedik nap. Ez volt a leghosszabb napunk. Bár reggel még senki sem sejtette.

A Naskalaton ébredtünk. Ki ver a hideg a Naskalat hallatán, még mindig. Akkor még nem tudtuk, de én egy ici-picit sejtettem, hogy a legizgalmasabb napunk elé nézünk. (Azt hiszem bátran nevezhetem a legizgalmasabbnak.) Megtudtuk, hogy a Naskalaton hamisak a kutyák, de még hogy!

Reggel hûvös, de szép reggelre ébredtünk. Alig néhány felhõvel az égen. Gyönyörû a Naskalat. Elindultunk az úton. Már messzirõl láttuk a kunyhókat, amik közelében vannak az esztenák. Én már féltem. Összébb húzódtunk, senki nem maradt le. Az út elfogyott a lábunk alól, a legelõn mentünk.

Cimkék:

András bácsi még figyelmeztetett, hogy a Naskalaton hamisak a kutyák.

Szép volt a reggel, mint mindig a hegyek között. Sütött a nap. Reggel a kiadós, végre minõségi reggeli után tovább indultunk.

Szép reggelre ébredtünk. A férgekkel teli, gyönyörû forrásban fürödtünk és indultunk tovább.

Utólag nézve, talán a legszebb tájakon jártunk. Gerinceken haladtunk elõre. Kapuba botlottunk. Most utoljára megpróbáltuk megkerülni. Nem sikerült. Bemásztunk és kimásztunk. Haladtunk tovább. Volt némi idõ kiesésünk. Sebaj. Tovább haladtunk a kaszálók mentén. Még, hogy csak külföldön vannak csíkos mezõk; focipályák!

Cimkék:

Csomortánon ébredtünk. Bácsink reggel látta, hogy minden rendben van, így nem mindjárt kedvesebb volt.

Meghívott minket legközelebbre is. Mi meg - jobb híján - adtunk neki némi pénzt. A borítékra azért rajzoltunk neki virágot.

Fel sem tûnt, hogy ez már a második nap. Beleúsztunk a napba. Gyönyörû völgyben ért minket a reggel, miközben a vonatunk tisztes tempóban haladt.

Egy óra késéssel, reggel hétre megérkeztünk Csíkszeredára. Elõtte a román kalauz még elkérte a jegyünket, mi meg jóhiszemûen odaadtuk neki. Felvidult az öreg. Ha 15-én jöttünk volna haza, akkor ingyen utaztunk volna... Álmosan éhesen neki indultunk az aszfaltnak. A csíksomlyói templomnál reggeliztünk. Én már akkor fáradt voltam.